Top Line

Dominion Voting Systems sued Fox Corporation and Fox Broadcasting for defamation this week, in an effort to find out what role chairman Rupert Murdoch and son Lachlan played in advancing fraudulent claims about the company’s voting machines , Fox News reportedly tried to shield Murdoch from liability when Dominion sued the right-wing news network earlier this year.

important facts

- Advertisement -

NS court case, filed Monday in Delaware state court and first reported on Wednesday Businesshala, alleged that Fox Corporation officials, including Murdoch, “extended direct control over Fox News’ programming decisions” after the election, namely by making false claims to Dominion’s machines for voter fraud.

Dominion sued Fox News in March for defamation, but alleged that as part of that lawsuit, Fox News “disclaimed any responsibility” for the actions of Fox Corporation and Broadcasting and from him or Murdoch. Refusal to return the documents, making it necessary “to do” a second lawsuit. Hold them accountable.”

Rupert and Lachlan Murdoch, who serve as CEO of Fox Corporation,”[play] a central and public role in the management and monitoring of Fox News” and will therefore be responsible for any lies about Dominion broadcast on the network, the lawsuit alleges, of Rupert. informed of Friendship With former President Donald Trump.

owned by murdoch wall street journal Refuse Fox News pushed them despite the fraud claims, sued Murdoch as alleged evidence that Fox’s reporting on Dominion was false, and Dominion pointed out that Fox News had changed its website since Dominion’s first lawsuit. was filed so that Murdoch could not be listed as part. Network’s “executive staff.”

Dominion alleges that Fox made the allegations of fraud, knowing they were false in order to raise ratings and appeal to its right-wing base, as the network faced competition from Newsmax and One America News Network.

Fox Corporation denied the allegations in a statement to Businesshala, and Fox News moved to dismiss the lawsuit against it, claiming that its reporting about Dominion is protected under the First Amendment.

- Advertisement -