Mystery surrounds DirecTV’s recent decision to drop right-wing One America News Network (OANN) from its channel offerings.

- Advertisement -

DirecTV, the nation’s largest paid satellite-TV provider, said it would stop carrying OANN after its contract with OANN’s parent company, Herring Networks Incorporated, ends, Businesshala News reports. Herring Networks owns OANN and the lifestyle channel AWE (which stands for “A Wealth of Entertainment”).

- Advertisement -

DirecTV said in a statement to the aforementioned news outlet, “We informed Herring Networks that, following a regular internal review, we do not plan to enter into a new contract when our current agreement expires. “

However, DirecTV’s statement did not explain why it decided to leave the network.

- Advertisement -

OANN was launched on July 4, 2013, but became especially important after the 2020 election when Republicans and conservatives prematurely called for the state of Arizona for then-presidential candidate Joe Biden, a Democrat. To the right wing far expressed outrage from the news network. On then-President Donald Trump, a Republican.

OANN positions itself as the right wing of Fox News. However, the network has been accused of running a “disruptive campaign” following his claims that voting machines helped rig the 2020 election in Biden’s favor.

In June 2021, OANN reporter Pearson Sharp suggested that thousands of people who, he said without evidence, helped to commit fraud in the 2020 election, could face the death penalty for treason. Sharp later denied that he had called for mass executions of American citizens.

This is breaking news and will be updated as more information becomes available.